پولیس غزنی برای تامین امنیت انتخابات تعهد می دهد:موضوع مناظرات جوانان کشور

پولیس غزنی برای تامین امنیت انتخابات تعهد می دهد:موضوع مناظرات جوانان کشور

Tuesday, 17 December, 2013

عبادالله عمر

رییس پولیس ولایت غزنی گفت که عساکر وی پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی (درماه اپریل) تدابیر امنیتی را تشدید خواهند کرد.

آقای جلیلی، رییس پولیس غزنی،‌ درمناظره انستیوت صلح و جنگ سخن می گفت که به موضوع امنیت انتخابات اختصاص یافته بود.

جلیلی گفت که قوای وی و سایر نهادهای امنیتی ساحات عملیاتی را از موقعیت­های مراکز رای دهی به مناطق دورتر توسعه خواهند داد.

جلیلی در جواب به برخی از سوالات درمورد امنیت گفت که وضعیت امنیت خیلی بهبودی یافته است. به گفته­ی وی این کار باعث شده است تا «مردم بیشتر به کمک پولیس بیایند» و به پولیس معلومات دهند. وی گفت اکنون پولیس به صورت مداوم کارهای گروه­های شورشی را تحت نظارت دارند.

وی به شاگردان حاضر درجلسه گفت:«پولیس وسایرارگانهای امنیتی طی این سه ماه قوت های خود را بخصوص درمناطق درمعرض خطر افزایش خواهد داد. می­خواهم به شما اطمینان دهم که پولیس حاضراست تا آخرین قطره خون درجهت تامین امنیت انتخابات درغزنی کارکند.»

این اطمینان بخشی­ها،اما، برای یکی از شاگردان به نام رحمت­الله رفعت و داد محمد شاداب، یکی ازکاندیدان شورای ولایتی، کافی نبود. هردوی آنها گفتند که درانتخابات سال 2009 شهرغزنی چندین بار مورد حمله­های راکتی قرارگرفت.

شاداب گفت:«درانتخابات گذشته هم نوید داده شد که تدابیرامنیتی تشدید خواهدیافت؛ مگر با آن هم ما در روز انتخابات شاهد چندین حمله راکتی بودیم.»

یکی دیگراز شاگردان به نام ادریس وفا مطمین نبود که نیروهای امنیتی بتوانند با خطرات امنیتی مقابله کنند. زیرا که آنها به صورت آشکارا طی یک دهه ازانجام این کار ناکام مانده­اند.

عبدالجامی جامی، یکی ازاعضای شورای ولایتی غزنی، اصرارکرد که این مسایل به مرور زمان بهبودی خواهندیافت.

اوگفت:«وضعیت امنیتی به مقایسه سالهای قبلی بهتراست. چنانچه 70 درصد خاک ولسوالی اندر امن است و این درزمانی است که ولسوالی­های مقر و گیلان به صورت عمومی امن استند.»

عبادلله عمر یکی از شاگردان پوهنتون غزنی می باشد.

این گزارش به عنوان بخشی از برنامه ذهنیت روشن : بیان و تشویق جوانان، بخصوص محصلان پوهنتون های افغانستان برای  سهمگیری در انتخاباتاست. این پروژه از طرف موسسه گزارشدهی از صلح و جنگ افغانستان تطبیق شده و با حمایت  سفارت آمریکا در کابل تمویل می شود.

 

Afghanistan
Elections
Frontline Updates
Support local journalists