موضوع مناظره­های جوانان کشور:قبل از رای دادن به سابقه کاری کاندیدا ها توجه کنید

موضوع مناظره­های جوانان کشور:قبل از رای دادن به سابقه کاری کاندیدا ها توجه کنید

Wednesday, 11 December, 2013

عبدالله لامع

افراد اکادمیک و علمای دین درولایت غزنی با بیان تعهد شان به اشتراک درانتخابات ماه اپریل به رای دهندگان اطمینان دادند که دموکراسی درتضاد با اسلام نیست.

درجلسه­ای که با حمایت انستتیوت گزارشدهی جنگ و صلح افغانستان به تاریخ 2 دسامبر در پوهنتون غزنی برگزارشده بود هئیتمناظره کنندگان خطاب به 100 محصل اشتراک کننده دراین جلسه گفتند که انتخابات آزاد و شفاف کلیدی برای انکشاف آینده افغانستان است. 

مناظره کنندگان شامل یک عالم دین از مدرسه توحید به نام مولوی غلام محمدی و دو تن از استادان حقوق و علوم سیاسی پوهنتون خاتم النبین (محمد اسحاق مهدوی و محمد رحیمی) و جمعه خان همدرد، یک فعال مدنی بودند. 

رحیمی در جواب به سوالی درمورد رابطه دموکراسی واسلام گفت که  دین اسلام حکومتداری خوب ، قانون­مداری موثر و اشتراک فعال یک جمع آگاه را تایید کرده است.

وی گفت که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی باید متعهد به یک افغانستان بهتر بوده و توانایی­ها و تخصص شان را قبلاً به وجه خوب ثابت کرده باشند.

عبدالله لامع یکی از شاگردان پوهنتون غزنی می باشد.

این گزارش به عنوان بخشی از برنامه ذهنیت روشن : بیان و تشویق جوانان، به خصوص محصلان پوهنتون­های افغانستان برای  سهم گیری در انتخاباتاست. این پروژه از طرف انستتیوت گزارشدهی جنگ وصلح افغانستان تطبیق شده و با حمایت  سفارت آمریکا در کابل تمویل می گردد.

 

 

 

Afghanistan
Elections
Frontline Updates
Support local journalists