منع استفاده از وسایط نقلیه در روز انتخابات مانع از دسترسی رسانه به اطلاعات می گردد: موضوع مناظره جوانان کشور

منع استفاده از وسایط نقلیه در روز انتخابات مانع از دسترسی رسانه به اطلاعات می گردد: موضوع مناظره جوانان کشور

Thursday, 12 December, 2013

هارون حکیمی

خبرنگاران محلی هشدارداده­اند که وضع منع استفاده وسایط نقلیه در روز انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی ممکن است گزارشگران را پوشش دهی مفید رخدادهای انتخاباتی بازدارد.

خبر منع نزدیک شدن هرگونه وسایط نقلیه به مراکزرای­دهی دریکی ازمناطرات انستیوت صلح و جنگ به بحث گرفته شد. دراین جلسه که درپوهنتون کهکشان شرق ولایت هرات تدویر یافته بود درمورد نقش رسانه­ها گپ زده شد.

نمایندگان رسانه­های محلی گفتند که اگر مقام­ها رفع ممنوعیت تردد وسایط را برندارند، برای خبرنگاران اندکی مشکل است تا گزارشهای موثق ازانتخابات تهیه کنند.

ولی محمدحدید معاون رییس مرکز حمایت از خبرنگاران افغان گفت که رسانه­ها وظیفه دارند تا معلومات درست، به وقت را در روز انتخابات به مردم عرضه کنند؛ مگروی ابراز نگرانی کرد که این کار به سبب ممنوعیت تردد وسایط ممکن با اشکال مواجه شود. 

وی گفت:«کمیسیون مستقل انتخابات باید خود را مطیمن سازد که کارمندان بخش امنیتی و مقام­های انتخاباتی طوری راهنمایی شده باشند تا تمام را معلومات مورد نیاز را دراین روز به گزارشگران بدهند. مردم هم درصورت مشاهده تخلفاتی باید درگزارش کردن آن بصورت موثری عمل کنند.»

هارون حکیمی یکی از شاگردان انستیوت صلح و جنگ در ولایت هرات است.

این گزارش به عنوان بخشی از برنامه ذهنیت روشن : بیان و تشویق جوانان، به خصوص محصلان پوهنتون­های افغانستان برای  سهم گیری در انتخاباتاست. این پروژه از طرف موسسه گزارش دهی از صلح و جنگ افغانستان تطبیق شده و با حمایت  سفارت آمریکا در کابل تمویل می شود.

Afghanistan
Elections
Frontline Updates
Support local journalists