مناظره جوانان افغان: وعده برگزاری انتخابات بدون مشکل در خوست

مناظره جوانان افغان: وعده برگزاری انتخابات بدون مشکل در خوست

گزارشی از رحیم گل نایل

محصلان رایدهنده در ولایت خوست تعهد مجدد خود به اشتراک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ابراز داشتند.

محصلان در مناظره ای که از سوی آی دبلیو پی آر برگزار شده بود، گفتند که آنها به اهمیت دور دوم در تعیین سرنوشت کشور آگاه اند.

انتخابات دور دوم میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی بخاطری برگزار می شود که هیچ یکی از کاندیدان دور اول انتخابات بتاریخ 5 اپریل قادر به کسب بیش از پنجاه درصد رای لازم برای برنده شدن، نشدند.

حیدر گل منگل، کلان قومی به اشتراک کنندگان مناظره که در مرکز آموزشی لینکلن در ولایت خوست برگزار شده بود، گفت: "ما با رایدهندگان زیادی دیدار کرده و با آنان در مورد اهمیت این انتخابات صحبت کرده ایم. مردم از اشتراک شان به ما اطمینان داده اند."

صاحب الدین زدران، مسوول شعبه آگاهی دهی دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات درمورد آمادگی هایی که برای برگزاری دور دوم انتخابات تاکنون انجام شده است، صحبت کرد.

او که بتاریخ 31 ماه می در این مناظره صحبت می کرد، گفت که همه مواد انتخابات آماده شده و مسوولان امنیتی خوست اطمینان داده اند که مراکز رایدهی، رایدهندگان و مردم در روز انتخابات مصوون خواهند بود.

زدران گفت: "ما آماده ایم و انتخابات را بدون مشکل برگزار خواهیم کرد. ما چندین بار با مقامات امنیتی دیدار کرده ایم و آنها به ما اطمینان داده اند که انتخابات بدون مشکل انجام خواهد شد."

رحیم گل نایل محصل پوهنتون خوست و کارآموز آی دبلیو پی آر می باشد.

Afghanistan
Elections
Frontline Updates
Support local journalists