مناظره جوانان افغان: نیروهای حکومتی در شرق می گویند موفقیت های چشم گیر داشته اند

مناظره جوانان افغان: نیروهای حکومتی در شرق می گویند موفقیت های چشم گیر داشته اند

IWPR
IWPR

گزارشی از ذبیح الله غازی

مسوولان امنیتی افغان در شرق کشور می گویند انتخابات عاری از خشونت ماه گذشته نشانه ی موفقیت آنهاست.

جنرال دادان لونگ، قوماندان کندک سه قول اردوی 201 گفت: "حال تنها کاری که از دست آنها بر می آید کاشتن ماین یا حملات چریکی می باشد. آنها اهمیت خود را در جریان انتخابات نشان دادند."

دور دوم انتخابات میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی بیش از انتظار خوب برگزار شد، هرچند بعداً جریان شمارش آرا به دلیل ادعاهای تقلب با مشکل مواجه شد و بازشماری مستقل آغاز گردید.

زون شرق که شامل ولایات ننگرهار، لغمان، کنر و نورستان می باشد، شاهد حادثه عمده ای نبود هرچند تعدادی تلفات در میان نیروهای امنیتی، طالبان و مردمان ملکی گزارش شده است.

این ولایات در مجاورت پاکستان، جایی که طالبان پایگاه دارند، قرار دارند. امنیت مرزی ازینرو برای جلوگیری تهدیدها مهم است.

جنرال ایوب حسین خیل، قوماندان زون مرزی 301 شرق گفت که نیروهای او در جریان انتخابات ماه جون خوب عمل کردند زیرا روحیه سربازان بالا بود و تجهیزات کافی در اختیار داشتند.

او به آی دبلیو پی آر گفت: "نیروهای ما اکنون نسبت به گذشته بهتر آموزش دیده و افتخار دارند که با استفاده از تسلیحات سنگین شورشیان را سرکوب کرده اند."

اکرام الدین یاور، معین وزارت داخله مسوولیت امنیت زون شرق را در جریان انتخابات به عهده داشت. او به آی دبلیو پی آر گفت که حملات محدودی بر مراکز رایدهی یا سربازان پولیس و اردو اتفاق افتاد.

جنرال یاور گفت حمایت مردمی بخش اساسی موفقیت امنیتی بود.

او گفت: "اگر می گفتم نیروهای امنیتی به تنهایی زمینه مناسب انتخابات را فراهم کردند، درست نبود. مردم با ما کمک کردند به همین خاطر انتخابات در امنیت کامل برگزار شد."

ذبیح الله غازی محصل پوهنتون ننگرهار و گزارشگر کارآموز آی دبلیو پی آر می باشد.


Afghanistan
Elections
Frontline Updates
Support local journalists