درمناظره­های محصلان کشور:عالمان دین در ولایت غزنیاز ارزشهای دموکراتیک صحبت می­کنند

درمناظره­های محصلان کشور:عالمان دین در ولایت غزنیاز ارزشهای دموکراتیک صحبت می­کنند

Thursday, 5 December, 2013

عبدالله لامع

افراداکادمیک و رهبران دینی در مناظره این هفته ولایت غزنی تعهد خود به انتخابات آمدنی را ابراز داشته و ازاین نکته اطمینان دادند که دموکراسی خلاف اسلام نیست.

این متخصصان گفتند که انتخابات آزاد و منصفانه کلید رشد و انکشاف آینده می باشد.

در این مناظره که از طرف انستتیوت گزارشدهی جنگ و صلح افغانستان در ولایت غزنی تدویریافته بود بیشتر از 100 تن از محصلان این ولایت شرکت داشتند. 

اعضای بورد شامل مولوی غلام محمدی، استاد مدرسه توحید، محمد اسحاق مهدوی و محمد رحیمی، استادان فاکولته حقوق و علوم سیاسی پوهنتون خاتم النبین و جمعه­خان همدرد یک فعال سیاسی بود.

‌آقای رحیمی درجواب سوالی مربوط به دین و دموکراسی گفت که اسلام ،حکومتداری خوب، قانون و نظم کارآمد و اشتراک فعال مردم آگاه درانتخابات را تشویق کرده است.

او گفت که کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی باید به افغانستان بهتر از امروز تعهد داشته باشند و دارای کارکردهای تثبیت شده ، تخصص و توانایی لازم باشند.

این گزارش به عنوان بخشی از برنامه ذهنیت روشن : بیان و تشویق جوانان، به خصوص محصلان پوهنتون­های افغانستان برای  سهم گیری در انتخاباتاست. این پروگرام از طرف انستتیوت گزارشدهی جنگ و صلح تطبیق شده و با حمایت  سفارت آمریکا در کابل تمویل می شود.

 

 

 

 

Afghanistan
Elections
Frontline Updates
Support local journalists