انتقاد شدید افغانها از مقامات غیرحسابده محلی

یک موکل که از دادن رایش دل سرد به نظر می رسد، می گوید: "ما شما را بعنوان نمایندگان خود انتخاب کردیم... اما متاسفانه هیچ یکی از شما به مشکلات ما رسیدگی نکردید

انتقاد شدید افغانها از مقامات غیرحسابده محلی

یک موکل که از دادن رایش دل سرد به نظر می رسد، می گوید: "ما شما را بعنوان نمایندگان خود انتخاب کردیم... اما متاسفانه هیچ یکی از شما به مشکلات ما رسیدگی نکردید

Tuesday, 11 November, 2014

کارکنان آی دبلیو پی آر

طبق اظهارات اشتراک کنندگان در یک بحث که اخیراً توسط آی دبلیو پی آر برگزار شده بود، مسوولان حکومت ولایتی در افغانستان بدون هیچ گونه نظارت واقعی، هرچه خواسته باشند انجام می دهند و به کسانی که برای شان رای داده اند تا به آن مقام ها برسند پاسخ نمی گویند.

در نشست هایی که در ولایات غور، غزنی و پروان برگزار شده بود حدود 100 نفر از مهمانان برنامه به شمول مقامات دولتی همچون والی و نمایندگان منتخب شوراهای ولایتی پرسش هایی را مطرح کردند.

قیوم شهاب باشنده قریه ای در غور پرسید که چرا والی و ولسوالان بجای خدمت به مردم در پی تامین منافع شخصی شان می باشند.

عبدالحی خطیب سخنگوی والی که یکی از مهمانان برنامه بود، این گفته را رد کرد که گویا حکومت غیرموثر می باشد اما اظهار داشت که انتظارات مردم از آنچه مسوولان حکومتی واقعاً انجام داده می توانند، بسیار بالاتر است.

حمیده گلستانی عضو شورای ولایتی غزنی گفت  که ادارات محلی حکومت باید هر سه ماه یکبار به شورای ولایتی گزارش بدهد، اما در ده سال گذشته به دلیل نبود شفافیت و حسابدهی این کار صورت نگرفته است.

او گفت: "والی، شاروال شهر غزنی و رییسان به شورای ولایتی حاضر نمی شوند. آنها به سوال های نمایندگان مردم پاسخ نمی گویند. زیردستان پایین رتبه خود را که نه معلومات و نه صلاحیت پاسخ به سوالها را دارند، می فرستند."

برخی اشتراک کنندگان مناظره ادعا کردند که اعضای شورای ولایتی بدتر از والی ها و ولسوالان اند.

محبوب، اشتراک کننده مناظره غور گفت: "ما شما را بعنوان نماینده انتخاب کردیم و برای تان رای دادیم تا از حقوق ما دفاع کنید و وقتی به مشکلات و موانع روبرو می شویم کمک مان کنید. اما متاسفانه هیچ یک شما به مشکلات ما رسیدگی نکردید. حال ما نمی دانیم که وظیفه واقعی شما در شورای ولایتی چیست."

رمضان آخندزاده عضو شورای ولایتی غور پذیرفت که شورای مذکور نتوانسته است به رای دهندگان پاسخ داده و از ارایه خدمات به مردم اطمینان حاصل نمایند.

او گفت: "شورای ولایتی فاقد موثریت لازم در کارهایش می باشد."

سخنرانان در هرسه مناظره تایید کردند که حساب دهی در کنار حاکمیت قانون یک اصل اساسی می باشد.

عبدالوحید هاشمی رییس اطلاعات و فرهنگ پروان گفت که مردم حق دارند بدانند که حکومت چه کاری انجام می دهد. او گفت مقامات باید نسبت به اقدامات خود، بخصوص برای ناکامی ها و خطاهای شان از طریق رسانه ها پاسخ بدهند.

 

 

Afghanistan
Frontline Updates
Support local journalists